Fobi

Jag har en stor fobi för tåg/bussar/bilar. Jag får dagligen panikattacker som jag måste hantera. Har gått hos en psykolog ett tag nu och jag hoppas i framtiden att jag ska vara oberoende. Jag har också en fobi mot rymden , alltså jag kan inte titta på bilder på jorden elr rymden för jag blir så jäkla rädd. Kan knappt åka tåg för panikångesten blir så himla stor. Imorgon ska jag åka tåg bara en station fram och tillbaka och bara det gör mig rädd, bara det gör att jag kommer grubla över det hela natten. Jag hoppas jag inte fegar ut och jag hoppas inerligt att mina panikattacker inte kommer. Men det är så att jag själv skrämmer upp mig, det är jag som gör att jag får panikattacker och att det är jag som kan bara kontrollera dem skrämmer mig. Jag kan inte åka bil då det är härligt väder då himlen är klar blå för det påminner mig om rymden och det skrämmer mig så mycket. Man måste vara i den situationen som jag är för att första och det är OKEJ att gå till psykolog man är inte sjuk i huvudet elr helt störd för att man gör det. Man är precis som alla andra bara att man accepterar mer hjälp än vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0